A tartalom marketingről számos hosszú anyag született már, a definíciók is oldalakat töltenének meg. Mivel a legtöbben mobilról olvassák, így a tömör és jó megfogalmazás előtérbe került, mert hiszen ez a cikk is digitális ügynökségünk tartalom marketingje. Logikusan tagolva nézzük végig, mi alapján tudhatod azt, hogy egy tartalom jó-e, vagy sem?
Melyik a legjobb tartalommarketing eszköz?
Ez célcsoporttól és üzenettől függ, mi a legjobb. Az alap lehet egy minden eszközön jó élményt adó weboldal, utána pedig az, amit a célcsoportod használ és át tudod adni rajta az üzeneted: lehet saját Youtube csatornád, Facebook oldalaid, csoportjaid, blogod, bármi.
Hogyan kezdjünk neki?
Először definiáld a célcsoportokat. Aztán találd ki az üzeneteket, utána keresd meg azokat a csatornákat, ahol eléred őket, a végén pedig mérd az interakciók eredményét és javíts, ahol kell.
Mennyi tartalmat kell előállítani?
ennyi mondanivalód van? Mit akar hallani a piacod? Mik az újdonságok? A lényeg az, hogy akarj kommunikálni és legyenek meg a csatornáid hozzá. Van, ahol havi/negyedévi 1 anyag is elegendő, másutt naponta, folyamatosan kell.
Hogyan lehet házon belül tartalmat gyártani?
A legtöbb vállalat rendelkezik tartalomgyártó eszközökkel, de nem lenyűgöző formában és nem tudja jól adagolni. Jó példa erre az, aki egy szakkiállításon hivatásos fotóssal készíttet 200 remek képet, majd egyben feltölti egy Facebook galériába és otthagyta. Az anyagot szétszedve, hetekig szinte minden napra jutott volna mondanivaló és nagyobb eséllyel látták volna az összes képet, nem beszélve arról, amit magyarázatként hozzá lehetett volna tenni és azt a legalább 30 linket, amit a termékeihez visz.
Tud-e külsős cég rendes tartalmat előállítani?
A négyes ponthoz példaként visszanyúlva: azt a galériányi képet üzenetté dolgoztuk át, egy hónapig minden napra jutott valami, és még így is hozott leadeket. A legtöbb vállalatnak megvannak az eszközei, keresse meg a munkához szükséges erőforrásokat, ha kell egy külsős formájában. Válaszunk tehát: igen.
Mi a helyzet a B2B tartalommarketinggel?
Az egyik legfontosabb ütőkártya a kezedben, ha tudod oktatni, tematizálni a piacodat. Mivel az üzleti tartalom nagyon szegmentálható, ne hagyd ki. Infografikák, szakblogok, oktatóanyagok készítése nagyon jól megtérülő marketingeszköz.
Miért tegyem nyilvánossá azt, amit tudok?
Miért oktassam, a konkurenciát, hogy az is tőlem nyúlja az ötleteit? Ahogy Don Schultz https://en.wikipedia.org/wiki/Don_E._Schultz mondta, a jó kommunikáció az egyetlen igazi versenyelőny. Ha nem segítesz a leendő ügyfeleiden, akkor ki fog? A versenytársaid? Adagold okosan az információidat!
Muszáj ott lennem Facebookon, meg más közösségi médián?
Nem kötelező. Majd aki ott keres, megtalálja a konkurenseidből azokat, akinek van energiája erre. De ha használsz egy csatornát, annak oka is kell, hogy legyen, annak eredményt is kell hoznia. Ha neked nem megy, szervezd ki és nézd meg a havi statisztikákat, az Analytics megmutatja, melyik csatorna milyen mértékben és hogyan vett részt az eladási (konverziós) folyamatban. Nagyon jól ki lehet szervezni szinte az egész folyamatot.
Mi a legjobb módja annak, hogy megtudjuk, mi érdekli az ügyfelet?
Beszélj velük. Ezután beszélj még több ügyféllel. Figyeld őket a Facebookon. Kövess csoportokbéli beszélgetéseket. Ezután beszélj az értékesítőkkel és az ügyfélszolgálattal. Tapasztalataidat oszd meg a tartalommarketingessel. Mik a leggyakoribb kérdések? Utána ennek fényében alakítsunk a mondanivalón, vagy adjunk olyat, amire “ugranak” az ügyfelek.
Ha csak online értékesítesz, nézd meg milyen keresési kifejezésekre jelentél meg Adwordsben? Milyen keresési kifejezésekkel, kulcsszavakkal keresnek a területeden? Mit kerestek a webshop belső keresőjével?
Dolgozzunk együtt